O Parlamento Europeo deu o seu visto e prace a unha directiva destinada a mellorar a etiquetaxe dos produtos e prohibir o uso de indicacións ambientais que poidan inducir a erro.
A nova lexislación, apoiada por 593 votos, con 21 en contra e 14 abstencións, está deseñada para protexer aos consumidores de estratexias de márketing enganosas e axudarlles a tomar decisións de compra máis informadas.
«Para logralo, engadiranse á lista de prácticas comerciais prohibidas da UE unha serie de hábitos de márketing problemáticos relacionados co ‘greenwashing’ e a obsolescencia prematura dos produtos», sinala un comunicado do Parlamento Europeo.
O máis importante é que as novas normas apuntan a facer que a etiquetaxe dos produtos sexa máis claro e confiable a o prohibir o uso de afirmacións ambientais xenerais como “respectuoso co medio ambiente”, “natural”, “biodegradable”, “climáticamente neutral” ou “eco” sen probas.
Tamén se regulará o uso de etiquetas de sustentabilidade, dada a confusión que xera a súa proliferación e a falta de uso de datos comparativos. No futuro, na UE só se permitirán etiquetas de sustentabilidade baseadas en sistemas de certificación oficiais ou establecidas por autoridades públicas.
Ademais, a directiva prohibirá as afirmacións de que un produto ten un impacto neutro, reducido ou positivo no medio ambiente debido a sistemas de compensación de emisións.