Caixa negra e condución semiautónoma, de serie en 2022


Europa quere que todos os turismos, furgonetas e camións conten con axudas á condución para protexer aos seus pasaxeiros, peóns e ciclistas. Así, en 2022, todos os vehículos novos, fóra das motocicletas, deberán incorporar de serie o control de cruceiro intelixente, a detección de fatiga e unha caixa negra, entre outros sistemas de condución semiautónoma.

No mes de maio de 2018, a Comisión Europea para a Seguridade propuxo que todos os vehículos novos vendidos na Unión Europea equípen de serie un paquete de sistemas de seguridade que axude a reducir o número de vítimas e feridos en accidentes de tráfico.

Agora, o Parlamento Europeo e o Consello recibiron de bo grado os acordos alcanzados entre as diversas partes implicadas e deberá aprobar estas medidas para a súa aplicación a partir de 2022.

Deste xeito, cando se aprobe a modificación do Regulamento de Seguridade da Unión Europea, todos os turismos, furgonetas e camións vendidos novos deberán contar de serie con sistemas de condución para a detección de fatiga e distraccións como o uso do teléfono móbil, control de cruceiro intelixente, sensores, cámaras ou sensores de marcha atrás, e unha caixa negra que rexistre datos de condución para a súa análise en caso de accidente.

Así mesmo, os turismos e furgonetas deberán contar ademais con sistemas de condución semiautónoma como a asistencia ao cambio involuntario de carril, freada de emerxencia e cintos de seguridade con sistemas de tensado precolisión. Pola súa banda, os fabricantes de camións e autobuses contarán con algo máis de tempo para mellorar a visibilidade nos seus vehículos e eliminar os ángulos mortos, especialmente ao manobrar, sen que se especificou o prazo polo momento.

A Unión Europea mostra así a súa preocupación pola seguridade de tráfico e pretende que os condutores europeos afáganse aos poucos á condución semiautónoma, co obxectivo de alcanzar as cero vítimas en 2050. Mentres tanto, con estas medidas, os expertos calculan que, no próximos vinte anos poderían salvarse máis de 25.000 vidas e evitar máis de 140.000 feridos graves en accidentes de tráfico.

Cabe sinalar que, na actualidade, a maioría dos turismos novos xa ofrecen moitos asistentes á condución e sistemas de condución semiautónoma, polo menos de maneira opcional, e cada vez son máis as marcas que apostan polo control de cruceiro adaptativo, o mantemento de carril e a detección de obstáculos e fatiga como equipamento de serie, o que xa reduciu en gran medida a sinistralidade na estrada.

Polo que respecta ás caixas negras, a Comisión Europea non entrou en detalles sobre o seu funcionamento, pero é de supoñer que serán similares ás que equipan os avións, e que rexistrarán información do vehículo e a súa contorna para a súa análise en caso de accidente.