A partir do 1 de xaneiro de 2026 o sinal V16 conectada pasará a ser o único dispositivo autorizado para preseñalizar incidencias na estrada en España, substituíndo definitivamente aos triángulos de seguridade. Trátase dunha transición tecnolóxica inédita pola súa escala e o seu prazo.
En menos de 12 semanas, máis de 30 millóns de vehículos deberán estar equipados con estes dispositivos luminosos e, dado que na actualidade unicamente o 10% dos vehículos que circulan no noso país dispoñen xa destes sistemas, o tempo de compra concentrarase inevitablemente nos últimos meses do ano.
«A historia demostra que, cando a demanda se dispara de golpe, o mercado sofre. Na transición anterior, os triángulos de emerxencia chegaron a escasear e proliferaron produtos non homologados e falsificados. Noutras transicións de consumo masivo —como a do apagamento analóxico da TDT— tamén se viviron picos de demanda con tensións na cadea de subministración. A aprendizaxe é claro: se a decisión de compra déixase para o último momento, satúrase todo o sistema», asegurou Alejandro González, CMO de Netun Solutions.
Plan anti‑desabastecemento ante a obrigatoriedade da V16 conectada
Como inventora e pioneira da V16 conectada, Netun Solutions deseñou un plan industrial e loxístico para mellorar unha dispoñibilidade sostida e reducir o stock no tramo final do ano.
Por unha banda, a compañía ampliou a súa capacidade de produción ata 800.000 unidades/mes, con control de trazabilidade unitaria para cada equipo e monitoraxe desde fábrica ata o punto de venda. Tamén reforzou os almacéns externos e a rede 3PL para absorber picos, con preposicionamiento de stock por territorios de maior rotación. En canto ás canles online, Netun creou un programa de abastecemento en Amazon para cobertura inmediata e dispersión xeográfica de inventario.
«A principal preocupación agora non é fabricar, é o tempo. Se a consumidor espera a decembro, concéntranse millóns de compras en poucas semanas e se estresa toda a cadea. O noso plan prioriza a dispoñibilidade sostida, non o oportunismo comercial. É unha responsabilidade de país», agregou González.
Por iso, o chamado agora a que condutores, xestores de frotas e distribuidores non esperen ao último momento para adquirir as luces V16. Anticipar a compra distribúe a demanda no tempo e reduce o risco de roturas de stock, subidas artificiais de prezo, entrada de produto non homologado e venda de falsificacións.
Coidado cos dispositivos que non están homologados
Desde Netun Solutions piden tamén ter coidado á hora de adquirir as balizas V16, xa que, coa escaseza, algúns poden cometer o erro de comprar unha baliza sen conectividade, que non será válida a partir de 2026 porque non cumpre a normativa.
É clave saber distinguir unha baliza conectada doutra que non o é. O consello aos condutores é claro: ao adquirir unha baliza de emerxencia, deben comprobar que se trata dun dispositivo conectado e homologado pola DXT. En primeiro lugar, débese verificar o código de homologación, comprobar a presenza do distintivo de homologación e confirmar que teña conectividade, é dicir, que no empaquetado diga IoT.
Pola súa banda, ante a dúbida, débese consultar coa DXT, xa que o organismo mantén actualizado unha listaxe oficial de luces V16 homologadas na súa páxina web. Antes de comprar, é recomendable confirmar que o modelo figura nesta base de datos.