Evencio Ferrero: «A Praza Xela Arias vén para engrandecer o nome de Carballo»

Praza Xela Arias en Carballo_Concello

  • Este domingo se celebró el acto de inauguración, al que acudieron el hijo de la escritora y miembros de la corporación municipal

Xela Arias ya es parte de Carballo. Este domingo se celebró el acto de inauguración de la plaza que lleva su nombre que, como señaló el alcalde Evencio Ferrero, “vén para engrandecer o nome do noso concello”. Ante el mural pintado por la artista Rakele Cavallo se reunieron alrededor de cincuenta personas entre las que se encontraban el hijo de Xela Arias, Darío Gil; la escritora carballesa Rosalía Fernández Rial, que recitó una antología de versos de la homenajeada; y miembros de la corporación municipal como la concejala de Normalización Lingüística, Maruxa Suárez.

La Praza Xela Arias está situada en la orilla del río Anllóns, enfrente a calle Manuel María. “Para nós é un orgullo, como veciños de Carballo, como cidadáns de Bergantiños, da Costa da Morte e deste país galego, que a continuación da ponte do río sexa a rúa Castelao, ou que preto de aquí estea a rúa Alexandre Bóveda. E tamén temos unha rúa Carvalho Calero, a quen as circunstancias lle furtaron todo o esplendor que merecía ter a persoa homenaxeada o ano pasado”, manifestó el alcalde, quien además expresó su gratitud al vecindario “por ter a sensibilidade de aceptar e apoiar esta iniciativa do Concello”.

Esa gratitud la expresó también la concejala de Normalización Lingüística, quien en su intervención destacó que Xela Arias es la quinta mujer a la que se le dedica el Día das Letras Galegas, una fecha para ““seguir reivindicando a tantas e tantas mulleres que forman parte da historia agochada de Galicia”.

El hijo de la escritora, acompañado por su padre, fue el encargado de descubrir la placa que identifica la nueva Praza Xela Arias, que está integrada en el mural con el poema “25. Flor de abril”, publicado por la homenajeada en 1999 con motivo del 25º aniversario del 25 de abril.

Gil manifestó que “iniciativas deste tipo son as que achegan a figura de miña nai a todo o mundo e poden servir como primeiro paso para coñecela como escritora e despois para afondar na súa obra”.

Inauguración Praza Xela Arias en Carballo_Ayuntamiento