O 92% dos condutores coñece as luces V-16, aínda que non sabe cando nin cales usar

4 minutes read

Desde xullo de 2021 as luces V-16 son o substituto legal dos triángulos de seguridade. A pesar de que desde hai máis de dous anos pódense usar ambos os dispositivos de forma indistinta á hora de sinalizar unha incidencia na estrada, aínda son moitas as dúbidas que seguen existindo sobre cando serán obrigatorias e, especialmente, cales teremos que ter nos nosos vehículos.

O que si é unha realidade é que cada vez máis persoas coñecen da posibilidade de usar estas balizas luminosas cuxo obxectivo principal é reducir as cifras de arrollamientos na estrada. De feito, de acordo cunha enquisa do Centro de Formación Profesional en Movilidad Segura e Sostible DAC Docencia, na actualidade o 92% dos condutores españois xa sabe que existen as luces V-16. Con todo, o mesmo estudo mostra que o 60% dos enquisados descoñece que a DXT recomenda usar estas luces en autoestradas e autovías, en lugar de colocar os triángulos de seguridade.

Por iso, desde Help Flash, líder en sinalización luminosa de vehículos en caso de incidente na estrada, responden algunhas dúbidas que poderían ter os condutores fronte ao uso destas balizas luminosas que, tras un incidente na estrada, permiten que o automóbil sexa visible para os demais usuarios da vía, sen necesidade de que o condutor e os seus ocupantes teñan que abandonar o habitáculo e correr riscos innecesarios.

Adquirir as luces V-16 analóxicas ou as conectadas?

Tras a decisión do Consello de Ministros, en decembro de 2022, de incluír a instrución técnica sobre a conectividade das luces V16 no Real Decreto 159/2021 polo que se regulan os servizos de auxilio nas vías públicas, chegaron ao mercado diferentes modelos de balizas luminosas con conectividade, como as Help Flash IoT, as cuales comercialízanse onda as analóxicas, xerando confusión entre os condutores, quen non saben que modelo adquirir e cal será obrigatorio a partir de 2026.

Con todo, é importante aclarar que, aínda que na actualidade pódense usar tanto as V-16 analóxicas como as conectadas, só as segundo serán válidas e obrigatorias a partir do 1 de xaneiro de 2026. As luces de emerxencia analóxicas que están no mercado desde hai varios anos e os triángulos, só poderanse utilizar ata o 31 de decembro de 2025.

En que vías se recomenda o uso das luces V-16?

Desde o pasado 1 de xullo deste ano, a Dirección Xeral de Tráfico eliminou a obrigatoriedade do uso dos triángulos de emerxencia para sinalizar un incidente en autovías e autoestradas. A medida tomouse tras o aumento no número de atropelos nese tipo de vías, dado que a maioría destes arrollamientos prodúcense cando, tras un incidente, os ocupantes do vehículo abandonan o habitáculo para colocar os triángulos de emerxencia e sinalizar a situación ao resto de usuarios da vía.

Ata o pasado verán, en caso dun incidente nunha autoestrada ou autovía, os condutores podían elixir entre usar os triángulos de seguridade ou colocar o sinal V-16 no vehículo para facerse visible. Con todo, na actualidade só se deberían usar as balizas de emerxencia.

E é que son moitas as vantaxes que teñen as luces V-16 fronte ao triángulo de emerxencia: pódese colocar desde dentro do habitáculo, sen necesidade sequera de quitarse o cinto de seguridade; actívase de forma sinxela; ao ser pequena, adáptase a todo tipo de vehículos, mesmo ás motocicletas; e, ademais, é apta para persoas con mobilidade reducida.

Estás seguro de que quieres desbloquear este artículo?
Desbloquear izquierda : 0
Estás seguro de que quieres cancelar la suscripción?