No último ano, o 33% das mortes na estrada rexistráronse en períodos de baixa visibilidade, no horario comprendido entre as 20 horas e as 7 da mañá. Trátase dunha cifra que mostra a relación que existe entre as condicións de visibilidade e a seguridade viaria, evidenciando a importancia do correcto funcionamento do sistema de iluminación e sinalización nos vehículos.
De feito, de acordo con datos do Ministerio de Industria e Turismo, que a Asociación Española de Entidades Colaboradoras da Administración na Inspección Técnica de Vehículos (AECA-ITV) analiza, durante o 2024 os defectos no sistema de iluminación e sinalización foron a principal causa de rexeitamento da ITV, aglutinando o 22,6% do total dos fallos graves detectados polas estacións do noso país.
Pola súa banda, os datos mostran que os tractores son os que maior porcentaxe de defectos presentan neste sistema, representando o 51,5% do total de fallos detectados neste tipo de vehículos; séguenlle as motocicletas, co 33%; e os furgóns e camións de máis de 3.500 Kg, co 22,8%, ocupan o terceiro lugar.
O sistema de iluminación e sinalización, clave para a seguridade viaria
Estas cifras poñen en valor a necesidade de garantir que os vehículos que circulan polas nosas estradas fágano coa iluminación e a sinalización en correcto estado. Trátase dun dos sistemas de seguridade activa do vehículo, xa que axuda a evitar os sinistros viarios, permitindo mellorar as condicións de visibilidade cando a luz é escasa ou durante a noite.
É unha parte do automóbil que permite aos condutores ver e ser vistos polos demais usuarios das vías públicas. Ademais, serve tamén para establecer unha comunicación cos demais vehículos, para coñecer e informar sobre as manobras que se van a realizar.
Un sistema que cobra especial relevancia nesta época na que aumentan as horas de condución nocturna. Lembremos que na madrugada do 25 ao 26 de outubro producirase o cambio ao horario de inverno, co cal anoitecerá máis temperán. Ademais, a maior cantidade de horas de baixa visibilidade coincide coa chegada de fenómenos climatolóxicos como brétema, choiva, saraiba ou neve, que tamén poden supoñer un risco para a seguridade viaria.
“Hai que lembrar que un vehículo que teña unha lámpada fundida ou os faros mal regulados pode facer que os demais non o vexan ou que se ceguen, no caso de que os faros estean moi altos, polo que asegurarnos de circular co sistema de iluminación e sinalización en bo estado é un acto de responsabilidade tanto para o propio condutor como para os demais usuarios”, explica Guillermo Magaz, director xerente da asociación que reúne á práctica totalidade das estacións de ITV do país.
Imaxes dos fallos máis impactantes
Para concienciar sobre a importancia da ITV para garantir que os vehículos teñan este sistema en bo estado, AECA-ITV recompilou algunhas fotografías que tomaron inspectores dos máis de 400 centros de ITV que hai no país e que evidencian os defectos graves e moi graves máis impactantes en iluminación e sinalización cos que algúns vehículos preséntanse nos centros de inspección co obxectivo de superar a ITV. As imaxes mostran, por exemplo, un faro roto e, outro, totalmente opaco.
Desde a Asociación recomendan pasar a ITV ata un mes antes da súa data de caducidade xa que permite planificar a cita con antelación e non modifica o período máximo de validez da próxima inspección. Ter a ITV ao día é clave para mellorar a seguridade viaria e a protección do medio ambiente. Adicionalmente, evitas estar exposto a unha sanción de 200€ ou 500€, dependendo do caso.