Coincidindo co Día Nacional Sen Xogo de Azar, que se celebra cada 29 de outubro, promovido pola Federación Española de Xogadores de Azar Rehabilitados (FEJAR), entidade coa que UNAD ten unha alianza precisamente para atallar os efectos nocivos que este tipo de conduta produce na poboación, ambas entidades piden a eliminación total da publicidade das casas de apostas, xa que consideran “inapropiado” promover unha conduta que pode producir unha adicción. Por isto, fan un chamamento aos poderes públicos para eliminar este tipo de publicidade dos medios de comunicación, tanto públicos como privados, incluídos os do ámbito en liña.
Así o manifestaron desde a rede
O presidente de UNAD, Luciano Poyato, explicou que as últimas restricións expostas no Real Decreto 958/2020, do 3 de novembro, de Comunicacións Comerciais das Actividades de Xogo son absolutamente necesarias, pero aínda seguen sendo insuficientes. “Algo tan coherente coa prohibición da publicidade do alcol de máis de 20 graos e tabaco, lévanos a insistir na eliminación absoluta de calquera modo de mensaxe publicitaria relacionada coas apostas nos medios de comunicación, fóra de teña carácter preventivo ou sensibilizador”, subliñou.
En relación con isto, desde a rede alertaron de que toda persoa é susceptible de converterse en poboación vulnerable fronte a unha conduta potencialmente adictiva, polo que desde a rede consideran necesario establecer medidas universais que reduzan a probabilidade da adicción, tales como a limitación por lei da frecuencia, tempos de xogo e cantidades apostadas, sen posibilidade de incremento por parte das persoas usuarias, así como a dilación da cobranza ou ingreso dos premios obtidos, algo que reduciría o impacto emocional da inmediatez.