Mónica Rodríguez intentará hacer «realidade» el proyecto de las luminarias a pesar de Adiante Vimianzo

Cedida

La alcaldesa de Vimianzo, Mónica Rodríguez (PSOE), junto con varios concejales de su partido, ofreció este martes una rueda de prensa para “aclarar a polémica xurdida en torno á licitación do contrato de reposición das luminarias”; un proyecto que supera los dos millones de euros de presupuesto y que “tanto ela como o seu grupo de goberno” intentarán que sea una “realidade” y que responde a una “demanda histórica de todo o pobo”, señaló la regidora.

Para entrar en antecedentes, al Ayuntamiento de Vimianzo se le concedió una subvención por parte del Instituto de Diversificación para el Ahorro de la Energía (IDAE) para la renovación de casi 4.500 luminarias en las 14 parroquias y en los 133 lugares que integran el municipio. Tal y como destacó Mónica Rodríguez, este proyecto persigue un “aforro na factura municipal, debido a que as luces con tecnoloxía led consumen moito menos que as halóxenas convencionais”, un menor impacto ambiental y una reducción de la contaminación lumínica. “Os técnicos municipais comezaron a traballar neste expediente en agosto do 2019, dada a complexidade técnica e requisitos da convocatoria”, dice la alcaldesa, pero en un pleno celebrado en marzo de 2021 “Adiante Vimianzo vota en contra desta proposta xa que tan só así podía optar a presentar un recurso especial”.

Tal y como señalamos en este medio días atrás, Manuel Antelo Pazos, líder de Adiante Vimianzo, había presentado ante el Tribunal Administrativo de Contratación Pública de la Comunidad Autónoma de Galicia (Tacgal) un recurso especial en el que impugnaba en hasta ocho puntos el proyecto. Finalmente, el Tribunal estimó tan sólo uno de los recursos por lo que el Ayuntamiento de Vimianzo deberá revisar los pliegos de contratación. “A gran maioría dos argumentos, e que manifesta neste recurso, son exactamente os mesmos mecanismos que el empregaba na súa condición de alcalde, e que agora parecen non ser válidos e carecer de rigorosidade”, señaló Mónica Rodríguez. “O deber que ten a Administración local agora é motivar a memoria”  pero en relación “aos restantes sete puntos, a resolución corrobora que tanto a licitación como os pregos son totalmente legais”.

El lunes se celebró un pleno extraordinario en Vimianzo para “dar cumprimento expreso á resolución do Tacgal”, pero  “Adiante Vimianzo solicitou declarar como nulo este procedemento, cando nin a resolución do Tribunal o di”, volvió a incidir la alcaldesa, así que “na súa intención dilatoria e xudicializando novamente un proceso no Concello de Vimianzo teriase que volver a iniciar”.