O ministro do Interior, Fernando Grande-Marlaska, presentou o deseño estratéxico realizado polo seu departamento para facer fronte ao incremento da cibercriminalidad rexistrada en España, que inclúe a difusión dunha ampla campaña de concienciación e sensibilización cidadá.
«O dobre efecto de descenso de criminalidade convencional e aumento dos ciberdelitos levounos a un punto de inflexión: hoxe, un de cada cinco delitos en España cométese na rede», explicou Grande-Marlaska, que defendeu a necesidade de «alertar e sensibilizar á cidadanía porque, segundo destácannos os expertos, a ciberdelincuencia e as súas consecuencias non xeran aínda o necesario impacto social».
Esta campaña consiste, nunha primeira fase, na ampla difusión nunha mensaxe de concienciación en formato de anuncio televisivo e anuncio gráfico tanto para prensa escrita como para soportes publicitarios exteriores. Pretende lograr unha chamada de atención á cidadanía sobre a falta de protección e prevención coa que é habitual interactuar no mundo dixital, así como as graves consecuencias que esa actitude pode ter.
Nunha segunda fase, a campaña saltará ás redes sociais, onde os expertos tanto do Ministerio do Interior como da Policía Nacional e a Garda Civil alertarán sobre os distintos ciberdelitos que se detectan ou se producen con maior frecuencia e explicarán as pautas básicas para protexernos deles. Neste caso, distintas accións comunicativas segmentadas buscarán grupos de poboación concretos segundo factores como a idade ou o nivel de coñecementos tecnolóxicos.