A Comisión Europea recoñece o papel das luces V-16 na mellora da seguridade viaria

2 minutes read

A plataforma do vehículo conectado DXT 3.0 e o invento español das luces V-16, como exemplo de éxito, foron elixidas como finalistas para o Premio Europeo á Excelencia en Seguridade viaria.

O galardón, que entrega cada ano a Comisión Europea, recoñece a contribución das organizacións que desenvolven proxectos dedicados á mellora da seguridade nas vías. Unha premiación que se levou a cabo en Bruxelas e na que participaron organizacións e empresas que forman parte da Carta Europea de Seguridade viaria, plataforma da que é membro a Dirección Xeral de Tráfico.

En total 15 iniciativas foron preseleccionadas pola Comisión Europea como finalistas, divididas en 5 categorías: mellor uso dos datos para fomentar a seguridade viaria, na cal foi nomeada a DXT; mellor proxecto de seguridade viaria para usuarios con mobilidade reducida, mellor proxecto de fomento da aptitude para a condución, mellor proxecto de apoio á seguridade viaria no sector do comercio electrónico e o Premio de Seguridade viaria Urbana. Aínda que finalmente non resultou gañadora, a iniciativa española foi elixida entre as 5 mellores, das máis de 80 que se presentaron para os premios.

Internacionalización do invento español das luces V-16

Ademais de resultar finalista dos Premios Europeos á Excelencia en Seguridade viaria, varios países europeos xa mostraron interese en fomentar as luces V-16 e limitar o uso dos triángulos de emerxencia. Portugal foi un dos primeiros países en ver a oportunidade que representan estas balizas luminosas para reducir a cifra de arrollamentos na estrada.

No ano 2022 Help Flash, líder en sinalización luminosa de vehículos en caso de incidente na estrada, expandiuse ao mercado portugués. Pola súa banda, en países como o Reino Unido e Luxemburgo o uso dos triángulos de emerxencia en caso de incidente nunha autoestrada está prohibido e só se poden utilizar en estradas convencionais.