O que está prohibido fóra de liña debe prohibirse tamén en liña. Esta é a principal idea da Lei de Servizos Dixitais que entra en vigor.
O texto, que se presentou en decembro de 2020 e foi negociado moi rapidamente a nivel institucional, é un dos dous piares da Unión Europea para regular o mundo dixital e, en particular, aos xigantes da web. Redes sociais, motores de procura e marketplaces como Apple, Google, TikTok e Amazon teñen agora novas obrigacións para loitar contra a difusión de contidos ilegais, a incitación ao odio, a desinformación e a fraude comercial.
Os cambios garantirán aos usuarios un maior detalle sobre o que sucede tanto cos seus datos como co funcionamento destas grandes tecnolóxicas.
A Lei de Servizos Dixitais afectará por agora a unha lista de 19 compañías que a Comisión Europea considerou como “empresas online moi grandes” por ter máis de 45 millóns de usuarios mensuais. Entre elas están redes sociais como Facebook, Instagram, TikTok ou X (antigo Twitter/Twitter) pero tamén tendas online como Amazon, Zalando ou Aliexpress. Ou outras empresas como Google ou Wikipedia. Para a Comisión convertéronse en “sistematicamente relevantes” polo que considera que contan con “responsabilidades especiais”.
As demais compañías online teñen ata febreiro para cumprir a nova lexislación.